torsdag 28. januar 2016

Vårt innkjøp av kamera

Jeg har alltid likt å ta bilder. Mest ute i naturen og makro bilder. Noe svært utstyr har jeg aldri hatt, og bildene jeg tidligere tok var med små kompakt kamera eller med mobilen. 
Nå som vi begge har foto interesse, kjenner jeg at jeg ønsker å lære mer og kanskje øke litt på kvaliteten på utstyret.  Nå er det min kjære som har mest peiling på dette, så han har stått for å finne oss et kamera og litt utstyr. Det neste vi skal ha er en større linse. 

Idag kom en kameraveske han hadde funnet på nett. Jeg syns den var genial og praktisk og forleden dag kjøpte han et stativ. 
Jeg har jo etterhvert forstått at et stativ er et must, og spesielt ute i naturen og for oss som liker å ta nordlys bilder. Kanskje man endelig klarer å få det perfekte bilde på himmelen? 
Jeg må nok sette meg mer inn i lukkertid, blenderåpning og ISO. Så det er ennå en lang vei å gå, og man blir vel kanskje ikke utlært heller. Det er vel stadig noe nytt, nytt utstyr og ny teknologi som man kan teste ut med tiden. Vel og merke om man får fortsette med dette som en hobby og blir skikkelig bitt av basillen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar