tirsdag 26. januar 2016

Ny blogg etter mange års pause

For noen år tilbake, blogget jeg om håndarbeid, og mer konkret,- strikking. Av en eller annen merkelig grunn, så hadde jeg den gang all verdens med tid. Prosjektene var mange, og stort sett hver dag(!), var det laget noe nytt. Du verden så koselig det var å trylle frem nye ting, laget i sene kveldstimer, over en kopp kaffe eller te, gode filmer eller hyggelig selskap. Nå skal det sies at jeg den gang jobbet hjemmefra.
I dag er livssituasjonen min en helt annen. Jeg jobber ikke hjemmefra lengre, jeg er blitt samboer og ekstra-mamma til to gutter på 9 og 11 år. Min datter på 22 år har selv fått en datter som idag ble 2 år, og jeg har startet desentralisert studie i Barnevern som går over fire år. Hverdagene våre er hektiske slik som hos de fleste andre, og av og til legger men en liten kabal for å få dagen til å gå opp. 
Midt i den hektiske tiden som så mange av oss er i, prøver jeg å se de små ting i hverdagen. Det er iallefall slik jeg ønsker at det skal være. Å kunne nyte noen små øyeblikk med barn, bonusbarn og barnebarn, kjæresten og annen nær familie og vennekrets.Så har man jo også lært med årene, at mye er "alt til sin tid". Noe kan ligge litt på vent, det gjør ingenting.
Noe som jeg ønsker å kunne gjøre til en hobby, er fotografering og skrive litt på denne bloggen. Jeg og samboeren min er i startgropa med å fotografere. Det vil si, han her drevet litt med dette før, men vi har en felles interesse vi ønsker å dele. Så får vi se da hvor drevet man blir med kamera med tiden.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar